17 januari 2016

Veckans bild 2


Den här helgen har jag dukat upp mina färger vid köksbordet igen, eftersom det är varmare där än i min ateljé. Igår gjorde jag den här veckans bild, en dam med lång prickig kjol, och jag kan nästan inte vänta en hel vecka på att få göra en till. Det är något så befriande i tanken att jag gör det bara för min egen skull, att jag ger mig tillåtelse att bara leka med färgerna utan tanke på slutresultatet.

Idag är det tänkt att jag ska fortsätta på en målning jag påbörjade förra helgen, men jag känner mig mer lockad att fortsätta leka, så vi får se hur jag gör. Kanske hinner jag båda delarna.

Veckans bild 2, akryl på papper, 21x30 cm, Elin Folkesson

2 kommentarer:

aariho sa...

Så nydelig! Jeg legger også inn et bilde hver uke dette året. I 2015 la jeg inn et forfatterportrett hver uke. Legge et lite press på meg selv!

Elin sa...

Jag har sett det. Kul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...