17 januari 2016

Hemmakontor i biblioteket

Min nya arbetsplats i biblioteket
Jag har ändrat om här hemma. Igen. För vilken gång i ordningen kan jag inte komma ihåg, men just nu känns det här bra. Vi har ett vardagsrum med bokhyllor över två väggar (jag kallar det för biblioteket för jag tycker det låter så härligt att ha ett eget bibliotek) och vi använder det inte alls till vardags, utan bara när vi är många och behöver extra sittplatser. Jag älskar verkligen böcker och har länge velat ha min arbetsplats där nere, men vårt wifi har inte fungerat i det rummet så därför har det inte blivit av. Nu är det fixat och jag har flyttat ner min dator och skrivare från ateljén. Än så länge känns det alldeles perfekt. Jag kan arbeta med bildredigering och skrivande och ändå ha kontakt med resten av familjen, jag kan använda alla mina fina böcker när jag behöver och dessutom får jag mer utrymme för annat skapande i ateljén. I alla fall just nu. I morgon kanske jag kommer på något helt annat.

Biblioteket från andra sidan

2 kommentarer:

aariho sa...

Så koselig det ble! Jeg elsker bøker og bokhyller!

aliciasivert.se sa...

ÅH vilket underbart rum! Så vackert och luftigt. Där skulle jag också vilja sitta och knappa, studera konstböcker och dricka te i skenet från stearinljuset. Väldigt bra plats för ett kontor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...