1 mars 2015

Ibland går det bara åt skogen


Två hela dagar har jag ägnat åt en målning som inte ville bli som jag hade tänkt. Egentligen hade jag en plan för fyra små (30x30 cm) dukar som jag redan grundmålat tidigare. På en av dem hade jag också hunnit med att måla dit konturerna av ett ansikte, och jag bestämde mig för att fortsätta på det och försöka få in det i min plan. Sämsta beslutet den här veckan. Jag målade om, målade över, ångrade mig och torkade bort det övermålade och började om igen. Och det blev ändå bara skräp. Igår kväll gav jag upp och lade på ett tjockt lager lila och sedan gick jag ner och tittade på Melodifestivalen. Det var nog klokt. Idag är det en ny dag och jag ska äntligen göra det jag tänkt från början. Vi får väl se var det slutar.

2 kommentarer:

Christina sa...

Men det där blev dramatiskt... jag gillar färgerna och gissar att målningen blir bra när du är klar med den.
Ha det fint!
Christina

Elin sa...

Den är nog färdig nu tror jag - Det blev en tekanna och koppar :) Ibland måste man bara börja om från början.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...