26 februari 2015

Tre stora istället för tio små?

Tavlor på rad i ateljén
Idag fick jag lite oväntad tid för tankar och måleri. Jag är hemma från jobbet eftersom jag är sjuk, men orkar inte bara ligga i sängen. I stället sitter jag i ateljén, petar lite med färg här och var, funderar över titlar på de målningar som är färdiga, och letar inspiration till nya verk. I går pratade jag med galleriet där jag ska ställa ut i påsk. De vill gärna ha tio mindre målningar. Jag har tre stora, varav en är den största jag någonsin gjort - 120x145 cm - men jag är inte särskilt stressad. De tre som är färdiga känns bra, och jag har flera mindre målningar påbörjade och en idé om hur jag ska jobba vidare med dem, så det löser sig nog. Det brukar göra det.

5 kommentarer:

M_amma_ sa...

Vart ställer du ut i påsk?

Elin sa...

Galleri K i Gävle, där jag har ställt ut tidigare.

Anonym sa...

Vad härliga, gillar speciellt den med tjejen under trädet! :) Med vänlig hälsning, Helene SR

Mika sa...

Åh. Hon har lagt sig ner för att vila! Vilket fint ljus det är i trädet och färgerna poppar verkligen.

Kram!

Elin sa...

Tack Helene och Mika!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...