15 februari 2015

Tankar om måleri

Solljuset flödar i ateljén
Jag stirrar på bilden och funderar över hur jag ska gå vidare. Det är både skönt och lite jobbigt att måla utan att veta hur slutresultatet kommer att bli. Bara låta känslan styra. Det enda jag vet är att den är långt ifrån färdig. Färgerna kan komma att ändras, motivet bytas ut och andra former kan dyka upp. Än så länge tycker jag om den hukande figuren och trädet, även om färgerna är lite spretiga. Jag vill både förenkla och krångla till, men blir lite feg och avvaktar. Snart har jag nog kommit på hur jag ska gå vidare. Tills dess kisar jag och funderar lite till.

3 kommentarer:

Christina sa...

Den där målningen vill man ju bara krama om :)

Kram Christina

VisaLiza sa...

Så där känner jag inför skrivande. Spännande att två så olika uttryckssätt ändå kan vara så lika. Kramar Liza

Elin sa...

@Christina - Ja, hon ser lite ensam ut :)

@VisaLiza - Jag kan tänka mig att skapandeprocessen kan se likadan ut oberoende av hur man skapar. Kul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...