8 mars 2015

Fotografering och grubblerier

Utan titel än så länge, akryl på duk, 120x145 cm, 2015
Hela helgen tillbringar jag i ateljén - igen. Det börjar närma sig utställning och jag behöver all tid jag kan få. Nu på morgonen har jag dock inte målat utan fotograferat färdiga målningar, redigerat bilderna och funderat över titlar. Den här ovanför blir jag inte klok på. Jag vet vad jag tycker att den handlar om, men det går inte att formulera i en bra titel. Allt blir bara fånigt. Jag grubblar på ord som livstråd, vardagsväv och spinnerskor, men inget känns rätt. Jag får nog fundera ett varv till. Eller är det någon som har ett bra förslag?

3 kommentarer:

Sia sa...

Träda tråden. Kanske det kan vara en titel på din fina tavla?

Anonym sa...

Jättevacker tavla, Livets tråd tycker jag skulle passa som titel, känns mer allmängiltig än Livstråd - som också är vackert ��

Elin sa...

Tack för förslaget. Jag tror att jag har bestämt mig nu, men grubblar lite till bara för att vara på den säkra sidan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...