9 mars 2015

Att måla vardagsbilder

Tavlor på rad i ateljén
Ibland tröttnar jag lite på att måla mina damer och vill göra något annat. Därför hämtade jag inspiration från instagrams ständiga flöde av bilder och gjorde fyra små målningar på temat vardag. Ett av motiven kommer från mitt eget konto, men de övriga har jag lånat från andra instagramanvändare. Jag tror dock inte att de ursprungliga fotograferna skulle känna igen sina bilder eftersom jag har gjort om dem en hel del. Det växte till exempel inga blad ur boken som flickan skriver i och kopparna har fått en helt egen färg och form. Tittar man noga så kan man se att jag har lagt till en liten slingrande röd tråd i alla bilderna också. För att allt hänger ihop. Som en röd tråd i vardagslivet.

6 kommentarer:

aliciasivert.se sa...

Dessa är SÅ jädra vackra! Kul att det kvadratiska Instagram-formatet hänger med i målningarna.
Väldigt rofyllda men samtidigt spännande motiv. Tycker så mycket om ditt sätt att använda färger och detaljer. Den bortersta med hunden vill jag se närmare!

Elin sa...

Tack Alicia! Jag kommer att visa alla fyra ordentligt när jag har hunnit fotografera dem i lite bättre ljus.

josefine sa...

De är fantastiska! Jag vill se mer vardag, för ditt vardagsperspåektiv är verkar ju ganska klockrent! Underbart med den röda tråden också!

Siggadisart sa...

I wish I lived in Sweden so that I could come to your exhibition, love the way you paint and your motive. Do you know Tracy Verdugo, if yes did you know she is going to have a class in Sweden in august this year :)

Elin sa...

Tank you @ siggadisart I know who Tracy is, but I didn't know she was coming to Sweden.

Siggadisart sa...

She will be having a weekend class in Solentuna in the end of august, cant wait for august to come :) If you like I could send you the info..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...