14 mars 2015

Färgstarkare än vanligt

"I skuggan", 2015, akryl på duk, 60x73 cm
Ännu en helg stänger jag in mig i ateljén och målar för fullt. Det är bara två helger kvar innan det är dags att lämna in alla målningar till galleriet inför påskens utställning. Och då ska jag hinna med att bygga ramar också. Hur kan det komma sig att jag alltid är så sen med allt? (Kanske på grund av att jag har ett heltidsjobb, familj, stort gammalt hus och flera djur?)

Bilden här ovanför är lite mer färgstark än mina andra målningar. Jag är väldigt svag för kombinationen röd-rosa-orange-lila och hade väldigt roligt när jag målade den här. Damen under trädet började i sittande position, övergick sedan till stående men det kändes inte rätt förrän hon lade sig ner och så fick det bli. 

När jag skickade in en bild på den här målningen till galleriägaren, fick jag kommentaren att han inte ville han något träd - han ville ha mina vanliga kvinnor. Det struntar jag i. Vi får väl se vad besökarna tycker. Jag är i alla fall nöjd. 

3 kommentarer:

Mika sa...

Det gör du rätt i! Man måste få utvecklas och prova på nytt. Jag tycker den är fantastisk i sin "glitterhet" och det är ju faktiskt en kvinna på bilden.

Jag håller tummarna för att den säljer först och att det blir slagsmål om vem som ska köpa den... bara för att!

Kram
Mika

Elin sa...

Tack - det skulle vara lite roligt :)

Madde sa...

Gillar. Mycket :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...