28 september 2014

Sluta tänka och bara måla

Delar av senaste målningen
Efter en lång söndag i ateljén är jag något närmare målet med min senaste stora målning, men ännu är det långt kvar. Jag övar mig i att bara göra det som faller mig in, inte tänka på vad det betyder, om det är fint eller fult eller hur delarna ska hänga samman. Det löser sig så småningom. Vissa delar kommer att målas över och andra motiv kommer att läggas till och den kommer att gå igenom flera stadier där jag ömsom hatar och ömsom älskar den. Det är som alltid lite stressande men också väldigt befriande och jag längtar redan till nästa söndag - om jag inte lyckas smita upp till ateljén innan dess.

4 kommentarer:

VisaLiza sa...

Låter klokt att släppa tanken och bara måla. Försöker göra så när jag skriver och även då kan det vara lite läskigt men det är så lätt att fastna i tanken om det perfekta. Hoppas förresten att du hade kul på bokmässan. Kramar Liza

Mika sa...

Jag håller också på med en stoooor målning nu. Lika roligt som frustrerande. Hade först en historia jag ville berätta men fick släppa den... Nu bygger en annan historia upp sig likt klossar som bildar ett torn. Idag är jag lite förälskad i vissa delar.

Elin sa...

Ibland får man bara hänga med i svängarna! @mika

Jag hade kul på bokmässan - men det var mycket folk :) @visaliza

Christina sa...

Hej! Det var längesedan, vilken härlig vägg målning jag ser i inlägget längre ner. Hoppas allt är bra med dig!
Kram Christina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...