12 augusti 2013

Det gäller att bestämma sig


Idag är första dagen på skolan efter sommarlovet. Jag har piffat till min nya kalender med lite blommigt papper, randig tejp och en uppmuntrande affirmation. Det kan alltid behövas, fast faktum är att jag tycker att det känns bra att börja jobba igen. Visst oroar jag mig lite för att jag inte ska hinna med allt jag vill göra, men jag vill inte vara utan det heller. Att jobba ensam hela dagarna har jag provat och det passar inte mig. Inte ens om jag får måla. Jag behöver träffa andra människor, och få lite mer utmaningar. Och måla. Förra året hade jag den perfekta balansen, tyckte jag. I år ska jag jobba lite mer. Vi får se hur det går.

2 kommentarer:

Mika sa...

När du hade den perfekta balansen hur jobbade du då? Jag känner mig helt ur balans.

Kram

Elin sa...

Jag jobbade tre dagar i veckan som lärare i bild och svenska på högstadiet, sedan hade jag två dagar hemma (torsdag och fredag) då jag kunde ägna mig åt studier och måleriet. Jag pluggade bildpedagogik halvtid på distans, men det hade jag nytta av i jobbet som bildlärare.

I år har jag bara en dag hemma, och har många fler mentorsbarn och mer svenska, fast jag pluggar lika mycket... Det går inte riktigt ihop :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...