10 februari 2012

Morgonmänniskor 10

En fikande kille blev morgonmänniska nummer tio
Jag tog en tur till staden igår för att bland annat inhandla en ram till ett av mina provtryck (jag visar det sedan) och råkade få med mig ett set ProMarkers hem. Ja, naturligtvis betalade jag för dem, men det var inte direkt ett planerat inköp. Jag har aldrig provat sådana pennor tidigare så jag fick för mig att det var på tiden. Eftersom jag har läst att tuschet kan flyta ut om man inte har rätt papper, köpte jag också ett specialblock som skulle motverka detta. Pyttsan! Min morgonmänniska idag fick väldigt flytande konturer på det nyinköpta papperet, men när jag provade ett streck på vanligt skrivarpapper gick det som en dans. Dagens lärdom (som jag har lärt mig så många gånger förut men ändå på något sätt glömmer): Man behöver inte alltid följa reglerna. Det går att testa sig fram.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...