28 mars 2016

Gästrik Konst 2016

Mina dagboksbilder till vänster (en saknas för att köparen redan hade hämtat den när jag tog bilden) och lapptäcksmålningen till höger.
Ett hörn av lokalen
Så var påskhelgen över och därmed också årets Gästrik Konst. Jag är trött men glad och uppfylld av alla roliga och positiva samtal från besökare. Jag älskar att delta i konstrundan. Det är så befriat från snobberi. Vana konstkännare blandas med människor som aldrig satt sitt fot i ett galleri, och många vågar fråga om allt från måleriteknik och färger till tankar bakom motiven. Säkert finns det de som rynkar på näsan åt det jag gör, men det märker jag inte så mycket av. Jag bär istället med mig alla som säger sig bli berörda och som hittar egna berättelser i mina målningar. Det gör mig lycklig.

Av tjugofyra målningar sålde jag fjorton, samt en hel del konsttryck och vykort. Resten fick följa med hem igen, men jag känner på mig att några av dem kommer att hitta nya hem de kommande veckorna. Det brukar vara så. Ibland behövs det lite betänketid. Oavsett vilket så är jag mer än nöjd. Nu ska jag smälta det här lite innan jag sätter igång arbetet i ateljén igen, för jag hoppas jag får komma tillbaka till samma lokal nästa år.

3 kommentarer:

Siggadisart sa...

Gradulerer, vilken fin lokal du fick för dina tavlor. Fick du sålgt den stora tavlan som har massor af små rutor...(squear) Jag tycker den är så jätte fin. Den har så fina färger :)

Jenny sa...

Så kul! Hade varit roligt att få se utställningen. Gillar också lapptäcks målningen :)

Elin sa...

Den stora tavlan är inte såld än, men jag har några som är intresserade. Vi får se om den flyttar hemifrån. @Siggadisart

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...