19 mars 2016

Förberedelser och lugn


Sista helgen innan det är dags för hängning och jag njuter av lugnet (resten av familjen är ute på vift) och ägnar mig åt att lyssna på en ljudbok och måla ramlister. Bara fyra målningar kvar att rama in och det hinner jag med. Kanske hinner jag också måla en till dagboksbild, kanske inte. Det spelar inte så stor roll, jag känner mig nöjd ändå. Det blir lite gammalt och lite nytt i årets Gästrik Konst. Jag har insett att det inte går att måla allt helt nytt när jag arbetar heltid med annat. Det blir bra ändå.

Dessutom kan jag slappna av när det gäller oron för att frysa hela påsken. Jag har fått en ny lokal i närheten av den jag egentligen skulle vara i, eftersom en deltagare har hoppat av pga tidsbrist. Nu kommer jag att ställa ut i Café Udden i ett fint rum med stora fönster, ett fik i samma byggnad och med värme. Tack för det!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det blir perfekt att hålla till på Udden! Där kommer garanterat alla besökare passera.
Inser nu att jag inte kan komma och titta på din konst..... Vi åker ju till fjällen!
Jag gissar att det är i morgon skärtorsdag du börjar hänga upp. Om du hade varit där idag/ikväll hade jag kunnat kika förbi och hälsat på dig.

Lycka till!

Kram Lisa

Elin Folkesson sa...

Nej, idag sitter jag på Kulturcentrum. Vi hänger i morgon förmiddag. Synd att du inte kan komma - men härligt med fjällen! Hoppas ni får mycket solsken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...