13 mars 2016

Inramat och färdigt

Dagboksbilder inramade
Nu är dagboksbilderna inramade och jag börjar inse att det inte blir något mer målat innan Gästrik Konst. Jag har fortfarande några större akrylmålningar kvar att rama in, måste bara skicka maken att köpa lister först så det får nog bli nästa helg och sedan är det dags. Redan på tisdagen ska en målning lämnas in till konsthallen i Sandviken där det ska bli en samlingsutställning med ett verk av varje deltagare i påskrundan, och sedan ska vi hänga resten av tavlorna i Gysinge på skärtorsdagen. Som tur är får jag hjälp av min snälla svärmor i år igen.

Jag är dock lite orolig för lokalen där jag ska ställa ut. Den är vacker (ett gammalt sädesmagasin) men det kommer att bli kallt. För två veckor sedan fick jag reda på att det inte finns någon uppvärmning i lokalen, trots att jag frågat om det när jag fick reda på var jag skulle vara. Det ska finnas en byggfläkt, men den kan inte värma upp till normal rumstemperatur. Särskilt inte om det är kallt ute. Det känns inte roligt att stå och frysa fem timmar om dagen i fyra dagar. Jag får klä mig i ylleunderställ och hoppas på soligt väder och många besökare som kan fylla rummet med värme. Jag tycker inte om att frysa.



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...