30 januari 2016

Ny lokal på Gästrik Konst


De första åren jag deltog i Gästrik Konst ställde jag ut tillsammans med några andra konstnärer på Göransson Arena i Sandviken. Det var en helt okej lokal. Bra läge i Sandviken och många besökare, men inte så mysigt och lite tråkigt att hänga på skärmar.

Nästa utställningslokal var på en restaurang/camping i min hemby Årsunda tillsammans med Mona Nilsson. Det är en vacker lokal med utsikt över Storsjön, men jag trodde att det lantliga läget och färre antal utställare skulle betyda att vi inte skulle få så många besökare. Så blev det dock inte.  Besökarna hittade till oss ändå. Vi hade en strid ström och bra försäljning båda åren jag var där.

Nu har jag haft ett uppehåll från Gästrik Konst under ett par år och därför får jag byta lokal igen. I år ska jag vara i Sädesmagasinet i Gysinge. Tyvärr har jag inte hunnit dit för att titta på lokalen men jag har fått ett foto skickat till mig, och det är en minst sagt spännande byggnad. Jag gillar de rustika väggarna och mina målningar kommer säkert att göra sig bra där. (Jag håller dock tummarna för att påsken bjuder på soligt väder, för det ser ut att kunna bli ganska kallt. )

4 kommentarer:

Siggadisart sa...

What a great place for art, think it is a perfect place for your beautiful paintings :-)

Elin sa...

Thank you! I hope so too!

Lisa sa...

Det blir perfekt! Jag kommer förbi och tittar!

Elin sa...

Vad bra Lisa! Det ser jag fram emot :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...