31 januari 2016

Helgens måleri


Veckans bild 4, Elin Folkesson


En stor del av helgens måleritid gick åt till att fotografera målningar och redigera bilderna för att eventuellt kunna göra konsttryck av dem. Jag har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra med det. Det är ganska mycket jobb, men samtidigt vet jag att det uppskattas av utställningsbesökare som inte har råd eller plats för en originalmålning.

Jag hann i alla fall med att göra veckans bild. Den här gången blev det någon form av trassel, och blev det en kvinna utan huvud igen. Varför vet jag inte. Jag grubblar inte så mycket på det, utan lägger den till handlingarna och siktar på att göra en ny nästa vecka. För än har jag inte tröttnat.

3 kommentarer:

Siggadisart sa...

Jag tycker den är veldigt fin, merkte inte ens at det manglade huvud förr en jag hade läst vad du skrev. Du är så flink, skulle vilja lära ifrån dig... Har du tänkt på at ha workshop :-)

Elin sa...

Vad kul att du säger att du inte märkte att huvudet var borta. Det är fler som har sagt samma sak :)

Jag har inte tid för workshops just nu tyvärr. Kanske vid ett senare tillfälle.

Unknown sa...


I'm really loving the theme/design of your website. Do you ever run into any browser compatibility issues? A few of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any advice to help fix this problem? hotmail sign in

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...