5 januari 2016

Lätt som en plätt

"Introvert", 2016, akryl på duk, 70x70 cm
Efter en lång härlig dag i ateljén känner jag mig nöjd med den här målningen. Eller mer än nöjd faktiskt. Jag är riktigt förtjust. Men samtidigt är jag lite osäker på om förtjusningen kommer att hålla i sig. Det gick alldeles för lätt att måla. I vanliga fall hamnar alla målningar i en fulfas där jag tvivlar på om det någonsin kommer att bli något vettigt av allt arbete. Jag målar om och målar över otaliga gånger innan jag känner mig färdig, och även då tvekar jag ofta en stund. Den här gången gick allt rätt redan från början och därför funderar jag över om det är något jag missat. Lustigt. Varför inte bara vara glad för att det gick så lätt?

3 kommentarer:

VisaLiza sa...

Släpp alla tvivel! Jag fullkomligt älskar den! Så fin och samtidigt så mycket djup och känsla. Kramar Liza

aariho sa...

I morgen skal jeg male! Dette ga meg inspirasjon. Takk!

Mika sa...

Den ser jättebra ut!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...