4 oktober 2015

Söndagar = målardagar





Det verkar som om jag börjar hitta lite rutiner i måleriet igen, efter en alldeles för lång paus. Söndagar har blivit en målardag då jag kan skrota i ateljén hela dagen medan resten av familjen gör annat. Jag behöver rutiner för att komma till skott när tiden är en bristvara och just söndagar ska jag försöka hålla fast vid.

Trots att det blivit några söndagar i ateljén är fortfarande lite ringrostig när det gäller själva måleriet. Det blir lätt så efter en paus - det tar ett tag att komma in i vanan igen och känna sig hemma med penslar och färger. Idag gjorde jag det enkelt för mig och målade mönster utan alltför mycket tanke. Kanske kommer de att täckas, kanske inte. Det spelar inte så stor roll. Det viktigaste är att jag har börjat. Att jag målar. För även om jag bara leker just nu så brukar det bli bra till slut, även om det tar ett tag att komma dit.

2 kommentarer:

aariho sa...

Jeg har ikke malt på lenge, og har egentlig planlagt å sette igang når høsten kom. Nå er høsten her, og jeg har så vidt begynt på en akvarell som mitt lille barnebarn på 2 år skal få på bursdagen i november. Har malt et bilde til alle mine barnebarn, koselig. Får håpe jeg klarer å komme i gang med andre bilder også!

Elin sa...

Vad fint att måla till ditt barnbarn!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...