17 juni 2015

Ljuvligt ljus i ateljén


Sommarkvällarna är inte särskilt varma än, men ljusa, vilket göra att det är ljuvligt i ateljén på kvällarna. Solen lyser in genom två fönster och det är alldeles stilla och grönt utanför. Varje sommar blir jag lika förundrad över hur mycket energi jag har fast klockan har slagit fem. När det är mörkt och kallt ute vill jag bara lägga mig i soffan med en filt så fort jag kommer hem från jobbet.


Jag roar mig med att måla utan att tänka på slutresultatet. Den enda begränsning jag har är att hålla mig till naturfärger som beige, brun och grå. Än så länge har jag bara målat två tunna lager och just nu ser det ut som ett landskap med horisontlinjen långt bort, men det kommer att försvinna i nästa lager. Vem vet hur det slutar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...