31 maj 2015

Att måla på jobbet - fast hemma



I helgen har det varit Sandvikendagarna och Kulturcentrum där jag arbetar har haft ett tält mitt i stan med olika barnaktiviteter. Det har varit sagostunder, musik, utklädning, dans, såpbubblor och eget skapande. I går var jag där och gjorde en fantasivärld tillsammans med alla besökande barn. Det var högljutt men roligt, och många färgglada och fantasifulla figurer fick flytta in i världen. Tyvärr fick jag ingen bild på det färdiga resultatet eftersom jag hade lite bråttom hem, men det ska jag fixa när jag kommer tillbaka till jobbet i morgon. 

Det var också roligt att förbereda själva aktiviteten. Två överblivna dukar från en tidigare målarkurs fick ett lager färg hemma i min ateljé. Tänk vad härligt att få måla på arbetstid!




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...