1 juni 2015

Min konst - eller din?


"Jag har stjärnor på min klänning", 2015, akryl på duk, 50x50 cm, SÅLD
Det här är en mina målningar som nyss flyttat till ett annat hem. Det känns alltid lika roligt att någon väljer att köpa min konst, men samtidigt så är det en underlig känsla att något jag gjort hänger på väggen hemma hos människor jag inte känner.

Om man räknar ihop alla konsttryck och originalmålningar jag sålt genom åren så blir det väldigt många olika hem. Jag undrar hur de har det? Om de sitter på väggen, eller om de har blivit undanstoppade i ett förråd? Om de hittade sin rätta plats eller om de aldrig riktigt passade in?

Många av mina köpare har jag träffat åtminstone en gång, men inte alla, och några få har skickat bilder för att visa hur tavlan hänger på deras vägg, men de allra flesta har jag ingen aning om vilka de är eller hur de bor. Och ändå har de något av mig hemma. Något jag har lagt ner väldigt mycket tid och tanke på för att det ska bli alldeles rätt. För mig. Jag undrar om det blev rätt även för dem?

6 kommentarer:

Madde sa...

Jag har ett av dina tryck och det händer i en vit ram på en grå köksvägg ovanför en barometer, en termometer och en vägghängd taggig kastanjskulptur. Jag är mycket nöjd och glad över den och dess plats.

Madde sa...

Jag har ett av dina tryck och det händer i en vit ram på en grå köksvägg ovanför en barometer, en termometer och en vägghängd taggig kastanjskulptur. Jag är mycket nöjd och glad över den och dess plats.

Elin sa...

Vad roligt att du berättar :) Tack!

CeciliaC sa...

Jag har flera av dina tryck! Ett i hallen, ett i matrummet och ett som inte fått en plats ännu så det står lutat mot väggen. Jag har för få väggar, för många dörrar. Men jag är så nöjd med mina köp och vill köpa fler framöver!

Elin sa...

Jag kommer ihåg att du har flera tryck Cecilia :) Kul att du fortfarande är nöjd med dina köp!

Den där Victoria sa...

Jag har som du vet två av dina trycken hemma och gillar dom väldigt mycket, för dom symboliserar delar av livet tycker jag.

http://www.elviraspekulerar.se/2012/05/25/en-ny-foralskelse/

http://www.dendarvictoria.se/fabriken/sondagsbilden-tid-att-sjunga-fritt/

Kram Victoria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...