3 januari 2015

Jag målar och målar och målar....



Det är fortfarande jullov och jag har tid att gå in helt i måleriet. Jag spenderar hela dagarna i ateljén och kommer bara ut för att äta. Igår kväll kom min äldsta dotter upp och undrade om jag inte skulle komma ner och vara lite med resten av familjen - det var ju ändå fredag. (När jag kom ner låg hon i soffan och läste så något vidare sällskap var hon inte heller.)

Målningen jag har brottats med de senaste dagarna är den på bilden här ovanför. Jag påbörjade den för länge sedan, men körde fast och visste inte riktigt hur jag skulle gå vidare. Nu tror jag att den är färdig. Jag har hängt den på väggen i matrummet för att kika lite på den och det känns bra hittills. Nu fattas bara en passande titel. Det kan nog ta ett tag...

13 kommentarer:

aariho sa...

Flott bilde! Og så herlig det må være å bare gjemme seg bort i atelieret og male, male! Håper jeg får en slik dag snart!

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jag bara råkade ramla in på Din blogg. Jag blev ruskigt intresserad och inspirerad. Särskilt dom där återvinningstavlorna fattade jag tycke för.../Lilla gummann

Elin sa...

Ja, det är härligt att helt kunna gå upp i måleriet! @aariho

Välkommen hit! @Lilla gumman

Madde sa...

Du är superduperbra Elin!

Elin sa...

Tack Madde :)

Sia sa...

Så fin!

Kreativt i Tjärnbacken sa...

Jättefin!

Oslofru sa...

Wow vad duktig du är! Otroligt begåvad

aliciasivert.se sa...

MEN så sagolikt vacker! Jag tycker väldigt väldigt mycket om dina färger och former, kroppar som flyter ihop och dimman. Otroligt vackert konstverk!

Elin sa...

Vad glad jag blir för alla snälla kommentarer :) Och kul att fler har hittat hit!

Siggadisart sa...

Your painting is just beautiful. Love everything about it.

Elin sa...

Thank you! @siggadisart

Anonym sa...

Riktigt fin målning!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...