6 januari 2015

Att välja ett ord för 2015


Jag har grubblat och grubblat över ett ord för 2015, men jag hittar inget som känns perfekt. Däremot är jag säker på vad jag vill uppnå under året. Jag vill återfinna den där känslan av att allt är möjligt, att jag är på väg någonstans. Förra året fastnade jag i tankar om att sitta fast, att det inte gick att få allt, att jag måste prioritera bort måleriet, men de tankarna tänker jag inte släppa fram i år. I stället tänker jag göra allt för att skapa tid för måleriet. Allt är möjligt.

Känslan av hopplöshet under hösten smittade även av sig på mina tankar om vad och hur jag målar, och till slut kändes det inte ens lockande att gå in i ateljén. Jag vet att ju mindre jag målar desto svårare är det att komma igång igen. Färgerna bråkar och inget blir som man tänkt. Antagligen för att man har en alldeles för klar bild av slutresultatet och inte ger sig tid att leka när tiden är dyrbar. Det är farligt för kreativiteten. Det måste finnas tid att leka och prova nya saker, annars blir det inte bra. I år vill jag fokusera på den känslan. Det finns inga förutbestämda mål med mitt skapande. Jag kan göra vad jag vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som du hittat ditt ord - Möjligheter! :)
Vänligen
Helene SR

Elin sa...

Ja, jag har funderat på det, men jag har redan haft det ett år tidigare och det skulle vara kul med något nytt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...