19 september 2014

Lika fascinerad varje gång



Det finns gott om älgar här omkring, och det hör inte till ovanligheterna att man får se några ute på åkrarna då och då, men jag blir lika fascinerad varje gång jag får se dem på närmare håll. I morse - efter min hundpromenad! -  ropade barnen att det stod en älg i trädgården. En älgko. Sedan kom tjuren och två kalvar som jag lyckades fånga med kameran. De var inte rädda av sig, jag kunde lugnt öppna balkongdörren för att få bättre bilder. Jag älskar att bo på landet!

4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Underbart att få se dom på så nära håll, fina bilder på dessa vackra ståtliga djur.

Elin sa...

Ja, jag tog måååånga bilder för att vara säker på att några blev bra :)

My name is Erika. sa...

Fabulous photos. How exciting to see them-we have moose too but I hardly ever see them.

Elin sa...

Thank you Erika!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...