20 juli 2014

Bilder från ateljén


Jag stortrivs verkligen i min nya ateljé. Och ja, jag tänker kalla det för ateljé nu. Det rummet jag höll till i tidigare kallades bara målarrummet (bilder på det kan ni se här), men det här är större, ljusare och har mer ateljékänsla. Vad nu det är. Hursomhelst så blir det vad man döper det till, och nu bestämmer jag att det är en ateljé. Så det så.


Rummet ligger på övervåningen i vårt hus. Egentligen har vi planer på att bygga en ateljé i ett eget hus på gården men det projektet kommer antagligen att dra ut på tiden så jag boar in mig tills det blir klart. Fördelarna med det här rummet jämfört med det tidigare är många. Som jag redan skrivit är det större och ljusare eftersom det har två fönster. Det finns också mycket mer förvaring för allt mitt material och även en större väggfast garderob (finns inte med på bild) där jag kan ställa in tavlor och dukar som inte är färdiga och slipper stapla allt mot väggen.


Kökssoffan som jag nyligen flyttade in i det gamla målarrummet fick följa med upp också. Den är perfekt att ligga och filosofera på, och så finns det gott om förvaring under locket. Dessutom kan småtjejerna sitta där och pyssla om de vill vara med mig när jag målar.

Här inne kommer jag att tillbringa många timmar hoppas jag.

3 kommentarer:

Christina sa...

Åh, det där rummet ser stort och fint ut! Vilken lycka!

Ha det fint! Christina

Elin sa...

Detsamma Christina!

Madde sa...

Självklart en ateljé. Underbart!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...