12 april 2014

Vernissage idag!

"Du kan gå din egen väg", 2014, akryl på duk, 60x73 cm
Om tre timmar är det dags för vernissage på Galleri K, där jag visar några målningar tillsammans med tre andra konstnärer. Jag har aldrig varit så ofokuserad inför en utställning som den här gången. Och då menar jag inte själva måleriet. Det lade jag ner mycket tid och tanke på, men allt det andra. Förberedelser, göra konsttryck eller vykort, skicka ut inbjudan, grubbla och vara förväntansfull. Jag har bara jobbat, jobbat och jobbat och inte haft tid att tänka på utställningen överhuvudtaget. Inte ens pressvisningen hann jag närvara på. Galet.

Nästa vecka ska jag ta det lite lugnare och till och med ta någon dag ledigt. Inga större utställningar är planerade den närmsta tiden. Jag känner mig sugen på att experimentera lite, leka med färgerna och inte ha några krav på att producera. Det ska bli skönt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...