13 april 2014

Röran efter en utställning


Vissa verkar helt obekymrade (Asta har hittat en favoritplats på min kontorsstol), men själv har jag varit lite stressad de senaste dagarna över den oreda som har brett ut sig i hela vårt hus under tiden jag har jobbat och förberett utställning och invigning. Mannen har försökt hålla efter, men det går inte att hålla ordning här hemma ensam. Jag har haft skygglapparna på, men nu är de borta, och idag var det dags att ta itu med det värsta i målarrummet. 

Skrivbordet har blivit en avlastningsplats för allt möjligt som man inte vet var man ska lägga...

... kassar, gamla målningar och en tom kameraväska skräpar på golvet...

... och det andra bordet i rummet är ännu stökigare efter diverse kreativa projekt...

... för att inte tala om byrån där färgerna förvaras...

... och mitt i rummet en stol med några målade lister som blev över efter förra veckans ramsnickrande.

Lite kreativt kaos kan vara trevligt, men när det blir för mycket tappar jag all inspiration. Dags att röja!

2 kommentarer:

iHanna sa...

Det eviga plocka-unandet, men skönt när det är fint igen.

Elin sa...

Ja, fast nu har jag stökat till igen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...