14 april 2014

Nya konsttryck!


Tänk vad lite städning kan göra för energinivån! Igår eftermiddag tog jag itu med den krånglande kopplingen mellan skrivare och dator, och sedan satt jag hela kvällen och gjorde nya konsttryck av de senaste målningarna. De blev riktigt bra.

Det har legat över mig det här med konsttrycken. Sedan min dator kraschade har jag inte haft möjlighet att göra nya, och min webshop fick stänga kort efter att den kommit igång. Nu har jag bestämt mig för att hålla det så enkelt som möjligt. Jag gör en mindre upplaga av alla tryck, bara tio ex av varje, och skriver ut, numrerar och signerar alla samtidigt, så jag slipper hålla ordning på vilket nummer i ordningen jag är på, och inte heller behöver oroa mig för vad som händer om bläcket tar slut eller datorn går sönder precis när jag fått en beställning.

Just nu ligger fyrtio nyprintade, signerade och numrerade tryck på tork här hemma. De ska sedan läggas i cellofanpåsar tillsammans med ett äkthetsintyg och efter det ska jag sparka igång webshopen igen, men det kanske tar några dagar. Är det någon som är intresserad av att köpa ett print innan dess så är det bara att höra av sig.




2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Gaaaah, jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ha och jag har inte råd just nu att köpa två. En undran, ska jag beställa via tictailen, eller går det bra att komma förbi och handla printen (printerna)?

Elin sa...

Det går bra vilket som. Hör av dig innan du kommer bara så du vet att vi är hemma.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...