6 april 2014

Ett riktigt kalas


I lördags var det äntligen dags för invigning av Trampolin. Vi firade med massor av ballonger...


... och det fanns mycket att göra för alla barn som kom för att fira med oss...


Nassim al Fakir var där och spred sin energi till hela publiken.


Fina ungdomar var där och hjälpte oss genom att till exempel göra chokladbollar i vårt cafékök...


... eller dyka upp som figurer ur böcker eller filmer.


Det skrevs på borden (hmmm... undrar vem som skrev det här?) ...


.... och skapades cirkusloppor i studion.

Det blev en riktigt lyckad dag. Jag är imponerad av alla som kom och deltog och hjälpte till. Det är fantastiskt att en liten kommun som Sandviken väljer att satsa så mycket på barn- och ungdomskultur, och jag ser fram emot att gå till jobbet på måndag för att ta itu med det verkliga arbetet nu när alla förberedelser och invigningen är avklarade.

Men först ska jag ta itu med lite förberedelser för nästa helgs festligheter. Då är det vernissage på Galleri K där jag deltar i en samlingsutställning. Ingen rast, ingen ro!

4 kommentarer:

VisaLiza sa...

Vilken spännande verksamhet! Härliga bilder, Liza

Madde sa...

Jag vill också ha en pärlplattevägg....

josefine sa...

Det ser ju verkligen helt fantastiskt ut! Hoppas det blir tokpoppis och att kommunnissar från andra håll vallfärdar till er och blir impade och adopterar det hem till sig så att liksom hela Sverige blir smittat av detta kloka och fantastiska satsandet!

Elin sa...

Det är alldeles fantastiskt och spännande - och jag vill också ha en pärlplattevägg med pärlor som man kan se när de ligger på golvet och som inte hamnar i dammsugaren :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...