20 februari 2014

Kreativitet på jobbet

Den här veckan hade jag lovat mig själv att jag skulle göra något kreativt varje dag, och det har jag gjort. Fast inte här hemma. Istället har jag dekorerat tittskåp och byggt lampor tillsammans med tre olika barngrupper på jobbet. Tittskåpen ska byggas ihop till en hel vägg (vi har ca 100 st) i våra nya lokaler, och det kommer att bli så fantastiskt fint. Jag blir sugen på att göra något liknande här hemma.

Vill ni se hur det såg ut när de minsta barnen jobbade hittar ni en snutt från lokalnyheterna på TV4 här. Jag smyger omkring i bakgrunden i rosaröd tröja, men aktade mig för att bli intervjuad. Det överlät jag gladeligen på min kollega Karin och barnkulturdesignern Eva-Johanna Isestig.


Jag har varit lite kreativ med symaskinen också och sytt färdigt och hängt upp våra sanslöst färggranna gardiner på kontoret. Jag blir glad varje gång jag ser dem, och det kan behövas för just nu är det så väldigt kallt där, och ganska bullrigt ibland eftersom det fortfarande byggs en hel del inför invigningen den 5 april. Det ska bli roligt när det är barn som stojar där istället för borrar och hamrande.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...