25 januari 2014

Kreativ lek


Nu har det gått en vecka på nya jobbet och jag känner mig full av energi och nya idéer. I onsdags hade vi en inspirationsdag i Bollnäs för lärare, bibliotekarier och andra som arbetar med barn och kultur. Dagen handlade om kreativt berättande och framförallt om hur man kan använda surfplattor i undervisningen. Det fick mig att äntligen göra slag i saken och visa mina barn hur man kan göra roliga animationer på iPaden, med hjälp av apparna iMotion och iMovie. Två korta filmer med legogubbar och trash pack blev det innan tålamodet tog slut och syskonkärleken svajade, men vi har i alla fall börjat. Det här ska vi göra fler gånger.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vad intressant ditt nya jobb låter, hoppas att det blir lugnare än läraryrket, för läraryrket är verkligen tokstressigt.
Bor du i Bollnäs? Isåfall måste jag berätta att jag var där på Alfta rehabcenter, för massor av år sedan. Ett fantastiskt bra rehab om man har nack/ryggskador.
Och vad jag beundrade naturen och omgivningarna kring Alfta, verkligen en underbar natur.
Tänk vilket sammanträffande.

Ha det fint! Låter kul med "legogubbsfilm", kanske något jag skulle kunna göra med mina elever också.
Ha det fint! Kram Christina

Elin sa...

Nej, jag bor inte i Bollnäs (bor i Årsunda utanför Sandviken), men det ingår att vi ska arbeta regionalt också, därför var vi där.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...