19 januari 2014

Beställning levererad och ny utställning bekräftad

"Brudkronan II", 2014, akryl på duk, 60x73 cm

Igår åkte Mira och jag till Gävle för att inhandla lite nödvändiga prylar som en skolväska (vår ena katt kissade på den gamla!) och en varmare jacka. Samtidigt passade jag på att lämna in den här målningen på galleri K. Det är en beställning som skulle likna den här målningen. Jag är väldigt nöjd med den, det återstår att se om beställaren blir det också.

Skulle det visa sig att målningen blir ratad, så gör det inte så mycket. Då kan jag återanvända den i nästa utställning på galleri K som blir i påsk. Det är en samlingsutställning där jag visar ett mindre antal tavlor. Som jag skrivit tidigare tackade jag nej till Gästrik Konst i år för jag ansåg att jag inte hade tid att måla så mycket som krävs utan att min familj skulle gå i taket. Det var tur att jag tog det beslutet eftersom jag sedan fick det nya jobbet som kommer att kräva en hel del tid. Utställningen på galleri K kräver mycket mindre och det känns skönt att ändå ha ett mål att se fram emot. Jag har redan flera bilder färdiga i mitt huvud och de nya dukarna står redo i målarrummet. Det ska nog gå att hitta lite tid med penslarna. Det är ju långt till påsk. (Så säger jag alltid och sedan rusar tiden iväg och jag får panik..)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...