17 januari 2014

Ledsen och glad på samma gång


Igår var sista dagen på mitt skoljobb. Det var mitt tolfte år på samma arbetsplats så det var hög tid att röra på sig, men ändå är det med viss sorg jag lämnar skolans värld. Eleverna är fantastiska och jag kommer att sakna dem, men det känns samtidigt skönt att släppa de jobbiga bitarna med att vara lärare. Som att man aldrig hinner göra allt man vill och ofta inte ens hinner det man bör, att alltid vara bedömd både av elever, föräldrar och media, och att alltid jonglera så många omöjliga bitar samtidigt.

Jag tvivlar inte på att det är fullt upp på mitt nya arbete på Litteraturhuset också. Jag var där idag för en liten överlämning och det är mycket att sätta sig in i, men det känns ändå mer hanterbart. Tror jag. Vi får väl se vad jag säger om någon månad.

På måndag börjar jag i alla fall på riktigt med frukostmöte om barnkonventionen, på onsdag är det inspirationsdag i Bollnäs om kreativt berättande där jag ska prata inför 120 deltagare, och sedan är det möte för att planera invigningen av Litteraturhuset på torsdag. Och där emellan ska jag skriva en presentation om mig själv, lära mig hitta, komma ihåg vem som heter vad och jobbar var och läsa in mig på en hel del saker. Bland annat. Det ska bli så kul!

6 kommentarer:

Madde sa...

Heja!

Den där Victoria sa...

Du kommer att vara saknad på skolan, samtidigt så är det förstående att prova något nytt, så vi är glada för din skull.

Kram

Elin sa...

Tack Victoria och Madde :)

Lena sa...

Lycka till med nya jobbet! Det låter spännande :)

Elin sa...

Tack Lena!

Christina sa...

Förstår precis vad du menar med att alltid vara överhopad med arbete och samtidigt granskad av alla. Läraryrket är både roligt, spännande och fruktansvärt frustrerande eftersom man aldrig har tid till allt man vill göra.
Lycka till på ditt nya jobb!
Kram Christina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...