5 januari 2014

En välbehövlig uppgradering


Den här gamla trotjänaren har tjänat mig väl i sex år men nu är det dags för pensionering och flytt ner i källaren. Visserligen har den fina färglager som berättar en historia om målade tavlor...


... men den är sedan länge lagad med packband för att få någorlunda stabilitet.


Knopparna är också vackra, men har så lätt för att ramla ur och försvinna. En gång hamnade den ena i en tyglåda och jag var tvungen att tillverka en ny tills den ursprungliga dök upp igen.


Den nya har inga fina färglager än, men heller inga knoppar utan en stadig hylla.



Jag har äntligen köpt ett nytt staffli.

Nu kanske jag kan måla utan att oroa mig för att allt ska vicka om jag blir lite för ivrig.

2 kommentarer:

betsy best-spadaro sa...

Congratulations on your new easel. It looks lovely! And I think it's just waiting to spattered with color! Happy painting!

Elin sa...

Thank you Betsy :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...