3 januari 2014

Att leka sig till inspiration



I december kom jag igång med måleriet ordentligt. Jag målade en beställning hur enkelt som helst, och förundrades över hur lätt det gick. Efter en period utan penslar i handen brukar det vara en lite jobbig startperiod, men den kom inte då. Den kom nu istället. Det tog helt stopp när jag skulle börja med nya motiv. Hela dagen igår for jag omkring i målarrummet och försökte leka fram inspirationen genom att måla mönster, experimentera med färgerna utan att tänka på resultatet, titta på bilder och göra praktiskt arbete som att häfta upp dukar. Men inget.

Under kvällen dök det dock upp en tanke som jag ska arbeta vidare med idag. Jag är inte helt klar över hur det kommer att bli, men det är i alla fall en början som känns lovande. Duken grundmålade jag igår, så den står på staffliet och väntar. Det är bara att sätta igång. Jag återkommer med resultatet.

3 kommentarer:

Christina sa...

Lycka till, Inspirationen kommer säkerligen alldeles snart.

Kram Christina

Mia sa...

Tycker den grundmålade duken är väldigt fin och inspirerande. Ibland är det bara så att man måste verka fram inspirationen :-)
God fortsättning!
// Mia

Elin sa...

Tack båda - nu är jag full av inspiration :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...