6 januari 2014

En välbehövlig rensning



Det nya staffliet såg lite malplacerat ut i ett målarrum som inte fått mycket kärlek de senaste månaderna. Jag var tvungen att rensa lite bland skräpet och passade på att ordna mina färger så att jag lättare hittar vad jag behöver. Tuberna förvarar jag i en stor plastlåda från Ikea och där hamnar allt möjligt småskräp också under tiden jag målar, små papperstussar, trasiga penslar och tomma färgtuber. Nu är allt sådant bortplockat och tuberna färgsorterade.

I fönstret förvarar jag burkar med penslar och de färger som kan stå upp. Kanske är det inte den bästa förvaringen, med tanke på temperaturskiftningarna, men jag har inte märkt någon negativ inverkan än, och det är ganska praktiskt och nära till hands att ha dem där.

Nu känns det lite mer lockande att sätta igång med måleriet.

5 kommentarer:

Gunilla Byström sa...

Hej!
Jag tänkte prenumerera på inlägg men när jag klickade på den länken fick jag upp hela innehållet i kod : )
Kan du ändra det? Så jag kan följa dig direkt. Det tar för lång tid att scrolla, läsa, scrolla, läsa.

Elin sa...

Hmm... på vilket sätt ville du prenumerera. Via mail eller RSS-läsare (heter det så?). Jag har egentligen ingen aning om hur de fungerar för jag använder dem inte själv... Jag har ominstallerat gadgetarna och hoppas att det hjälper? Jag märkte tidigare att sökfunktionen inte heller fungerade som den skulle.
Säg gärna till igen om det inte funkar så ska jag klura vidare.

Gunilla Byström sa...

Det är nog via mail! Jag får titta in och kolla om det fungerar : )
Tack för meddelandet!

ingridp sa...

Oh vad jag dreglar över dina Golden!!!!

Elin sa...

Ja, de är bra :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...