7 november 2013

En ny leksak


De senaste veckorna har mitt och elevernas arbete i skolan mest handlat om att berätta med film. Vi har lånat hem väskor med iPads från biblioteket, och utforskat de appar som finns nedladdade, som t ex iMotion och iMovie. Det har varit så roligt att jag äntligen bestämde mig för att göra slag i saken och köpa mig en egen. Eller egen och egen... Vi köpte en till familjen, och nu går den från den ena till den andra hela tiden. Ett ypperligt tillfälle för tjejerna att träna på att samsas - eller en ständig källa till konflikt? Det beror på hur man ser på saken. Jag väljer det förra.

När småtjejerna har somnat sitter jag och letar nya roliga appar, eller provar dem vi redan har. Det finns så många att jag blir alldeles yr. Jag tänker mig att vi ska kunna göra många roliga och kreativa projekt tillsammans, och inte bara sitta och spela Subway Surfer i ensamhet. Vi får väl se vad tjejerna tycker.

2 kommentarer:

Lena sa...

Missa inte kaleidopaint! Hur kul som helst, för både mor och barn... :)

Elin sa...

Ska testa det! Tack för tipset!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...