10 november 2013

Födelsedagsfirande och ett efterlängtat inköp


Äntligen har jag köpt mig en ny dator. Jag har harvat med familjens gamla bärbara alltför länge, och när den till slut gav upp kändes det rätt att byta upp mig lite. I fredags kom jag hem med en iMac men eftersom vi har haft kalas för Greta och Sonia i helgen har jag inte haft så mycket tid för att bekanta mig med den ordentligt. Jag har aldrig använt en Mac tidigare, så det är en hel del som är nytt.

Idag har jag dock brottats lite med allt det nya. Det tog till exempel ett bra tag innan jag kom på hur jag skulle installera programmen till min skrivare när det inte finns någon cd-läsare i datorn. Det löste sig till slut, efter lite googlande, och jag fixade det med hjälp av Miras gamla dator och ett nedladdat program. Lätt som en plätt när man vet hur.

Jag tror i alla fall att jag kommer att tycka väldigt mycket om min dator, även om det kommer att ta ett tag innan jag förstår mig på den helt.

5 kommentarer:

Linda sa...

Åh, grattis till nya datorn! Bara man lär sig så är allting, som du säger, lätt som en plätt! Mac är väldigt logiskt, och efter ett par år är det svårt att gå tillbaka till ologiska, besvärliga PC...

Elin sa...

Tack! Jag har hört flera säga att de är lättare att förstå sig på än PC.

ingridp sa...

Grattis
En Mac är som sagt väldigt logisk och det kan ta ett tag att oprogrammerade sig. Men det har så läcker grafik och det tilltalar mig. Du kommer att bli nyförälskad :)

Elin sa...

Jag tror det också Ingrid! :)

ingridp sa...

Om du undrar nåt...... Hör av dig

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...