3 november 2013

Att tänka om och prioritera




En lugn söndag med tid för eftertanke. Jag har spenderat dagen i trädgården, städat undan kvistar och löv och tänkt på kommande tavlor. Det finns så många bilder i mitt huvud som vill komma ut, men jag har ingen tid att måla. Under hela oktober har fredagarna vikts för annat, och det ser likadant ut i november. Jag har medvetet dragit ner på måleriet under en period för att få mer tid för min familj, och har därför valt bort att delta i Gästrik Konst nästa år och att söka till Länskonsten i år, men nu börjar jag känna mig frustrerad. Den yttre pressen är borta, men den inre finns kvar. Jag måste måla. Men när? Jag måste nog tänka ett varv till.

8 kommentarer:

Christina sa...

Jag känner så väl igen de där tankarna om inre bilder och inre press. Jag håller på att spricka ibland av allt jag bär inom mig och vill göra men inte hinner pga av allt yttre som pockar på. - Men jag intalar mig att tiden kommer när det är dags.
Ibland är en dag i trädgården och med familjen precis vad man behöver.. vad mysigt det ser ut förresten sär i din trädgård.
Kram Christina

Mika sa...

...jag förstår EXAKT hur du känner. Sitter i den båten själv just nu...

Det känns som jag balanserar på en skör tråd, där alla behov måste tillgodoses annars brister den.

Jag hoppas på att få ihop pusslet... just nu känns det som jag bara bygger ena hörnan av det.

Kram
Mika

CeciliaC sa...

Hej,

fick trycket jag beställde av dig idag och det var ju ännu finare i verkligheten. Nu hänger det fint inramat i min hall, blir så glad varje morgon då jag kommer ner och ser tavlan - underbar!

Hoppas du finner tid till måleriet och att pressen lägger sig. Förstår hur du känner - känner lite samma just nu. Men jag har absolut inga intre bilder eller motiv som vill komma ut utan är mer tvärtom, är fast i "vad ska jag måla" träsket. Vill bara komma upp ur det men vet inte hur ;)

Cecilia

Elin sa...

Vi är många som behöver hitta balansen i tillvaron just nu märker jag.

Cecilia: vad glad jag blir att du är nöjd med trycket! Och tack för att du talar om det. Jag postade det i fredags så det tog längre tid på sig än jag trodde.

CeciliaC sa...

Jag fick det redan på måndagen så det var ingen fara alls :) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Elin sa...

Vad bra :)

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Det är ju precis så. Skapandet behöver komma ut. Annars så blir det någon sorts stress också. Att ha lust och idéer som inte får förverkligas. Det är inte lätt med balansen.

Elin sa...

Nej, så är det ju. Men jag känner mig ändå lyckligt lottad som har så mycket jag vill göra, och så många möjligheter. Jag får prioritera just nu, och lämna vissa saker till senare bara. Det ska gå :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...