28 oktober 2013

Svårt att hålla sig borta


Jag vet att jag skrev att jag skulle ta en paus från bloggandet, men ändå har jag tittat in här varje dag. På ett sätt har det varit lite skönt att inte behöva fundera över nya inlägg, men samtidigt så saknar jag det ju. Att skriva har alltid varit självklart för mig. Jag måste skriva för att reda ut mina tankar, och det är så mycket roligare att göra det här där jag kan få respons, än att gömma det i min privata pappersdagbok. Så jag kommer tillbaka, fast kanske inte lika regelbundet som tidigare.

Jag börjar få lite koll på hur jag ska strukturera upp tillvaron, och det känns mycket bättre nu när det har lugnat ner sig lite efter utställningen, och jag har tillbringat några helger med min familj utan att tänka på jobb, men det är fortfarande några frågetecken som måste rätas ut. Det första jag måste ta tag i är att köpa mig en ny dator. Min gamla har lagt av och det är så frustrerande. Jag kan inte göra några nya konsttryck och har fått stänga webshopen innan den ens blev helt färdig. Irriterande. Och så måste jag fundera över vilken typ av dator jag behöver. Det känns jättesvårt. Mac eller PC? Bärbar eller stationär? Och så allt annat som jag inte ens förstår... Helst skulle jag vilja att det bara stod en dator där när jag vaknar så jag slipper fatta beslut. Fast det kommer inte att hända förstås, så det är väl bara att ta tjuren vid hornen.


7 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Jag köpte en ny idag och den är super, bildskärmen är helt fantastisk!
Macbook Air, 13 tums skärm med solid state hårddisk så tappar jag den i golvet händer nada :-)
Skulle du falla för en sån här så se till att ha tillräckligt stor hårddisk (runt 250)
Lycka till!

M_amma_ sa...

Så glad att du är tillbaka!

Christina sa...

Vad roligt att du är tillbaka! Jag har saknat dig.
Och den där pausen var nog klok att ta med tanke på hur mycket du uträttat under den senaste tiden.
Ha nu en fin höstvecka!

Kram Christina

Elin sa...

Tack Christina och M_amma_ :)

Och Helena - jag kanske gör det... men jag är lite rädd för att byta till Mac? Fast alla säger att de är så bra.. Svårt val!

Mika sa...

Åh vad roligt att se dig igen!

Jag har precis bytat från pc till mac. Jag är helnöjd! Om inget annat så känns det bra att den kommer hålla mer än några år (eftersom andra datorer "bränner" ut sig själv)
Jag valde en macbook pro med 15 tums retina skärm. Den var lite dyrare än vad jag tänkt att lägga på en dator men nu känner jag mig väldigt nöjd. Inte alls så stor omställning som jag trodde att det skulle bli med en mac.
Surfa in på apple shoppen och jämför priser.

Kram
Mika

Elin sa...

Jag har suttit hela kvällen och läst om datorer, men jag lutar åt att köpa en stationär variant eftersom jag inte behöver flytta med den... Jag har en bärbar pc från jobbet som jag kan använda, plus att jag funderar på att köpa en iPad som komplement (till hela familjen). Det är galet med alla dessa val! Jag kan verkligen ingenting om datorer!

Linda sa...

Du funderar på samma som jag hör jag. Jag lutar oxå åt en stationär och en iPad. Mest för att jag kan tycka att det är svårt att jobba med en för liten skärm. Alla dessa val!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...