13 oktober 2013

Jag måste fundera


I över fem år har jag bloggat regelbundet, och jag har svårt att föreställa mig att vara utan det, men just nu behöver jag ta ett steg tillbaka och fundera över hur jag ska strukturera upp min tillvaro. Som ni har sett i de senaste inläggen så har det varit lite mycket den senaste tiden. Att arbeta 80%, studera 50% , måla till en utställning och ha ett fungerande familjeliv med tre barn är en ekvation som inte går ihop. Det hade jag väl kunnat räkna ut med lilltån, men man kan ju alltid försöka. Nu ska jag klura ut vad som måste bort för att det ska bli bättre balans, och medan jag funderar tar jag en paus från bloggandet. Vi ses sen - hoppas jag.

7 kommentarer:

Christina sa...

Hej! Jag förstår att du har svårt att få den ekvationen till att gå ihop. Du är sannerligen en stark kvinna som fått det till att gå runt hittills!
Jag kommer dock att sakna ditt bloggande...
Ta den tid du behöver för vila och rekreation! Som du skrev till mig en gång så vill man ju kunna fortsätta med det man gör en längre tid och då gäller det att inte ta på sig mer än man mäktar med. Var rädd om dig, det finns bara en av dig!
Stor styrkekram Christina

Mika sa...

Åh vad jag förstår men inte vill förstå... att följa din blogg är en ynnest och näst intill galet inspirerande. Men jag förstår... motvilligt... det viktigaste är att man är i nuet med dom man älskar...och gör det man älskar.

Stor kram till dig! Jag är glad att jag fått lära "känna" dig... och jag hoppas så att om du återvänder att du mailar eller låter mig veta det på annat sätt.

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Ja det hoppas jag!

Anonym sa...

Lycka till! Då kommer du säkert fram till något bra!

Jag har fr.om denna vecka gått ner till att jobba halvtid, för att hjälpa mina barn och förhoppningsvis komma igång med mina projekt som jag gått och dragit på under lång tid.
(Har som du märkt varken bloggat eller målat på länge).

Ha det bäst :)

Gunilla Byström sa...

Oj, jag ser verkligen fram att du kommer på hur du ska lösa ekvationen : ) och kommer tillbaka med många fler finfina målningar!

Den där Victoria sa...

Hej, hur går det för dig? Du är saknad här i bloggvärlden. Men känns ingen press, utan jag ville bara kika in och ge dig lite pepp och skriva att jag tänker på hur det går för dig.

Kram Victoria

Elin sa...

Tack för era fina kommentarer! Det känns bra att vara saknad ibland :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...