11 oktober 2013

Men allt är ju roligt...

Foto: Josh James
Jag har grubblat lite på en kommentar som jag fick i det förra inlägget. Om att jag alltid verkar ha mycket att göra och att jag ska vara rädd om mig. Jag vet. Och jag är det. Eller i alla fall försöker jag att vara det.

För det mesta trivs jag med att ha mycket att göra, när det är roliga saker. Problemet är väl att jag har svårt för att göra saker på en rimlig nivå. Ofta kastar jag mig in med hull och hår och vill göra allt på en gång, och det går inte alltid. I vissa perioder blir det lite för mycket, som nu, och jag känner mig ganska tom på energi.
Men det går över. Jag är ganska bra på att hitta strategier för hur jag ska hantera stressen. Och jag kan säga nej. I alla fall ibland.

2 kommentarer:

Christina sa...

Ja, visst är det klurigt när man vill så mycket. Känner så väl igen det där med att tycka att så mycket är roligt. Och att det finns så mycket man vill göra!
Finurligt att illustrera med en tom ram.
Fina Hulda, vila nu upp din konstnärssjäl och fyll den med ny energi! Kram Christina

Elin sa...

Tack Christina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...