6 september 2013

Lek med färg och form

Jag behövde en snabb bilduppgift för att få igång kreativiteten hos några elever, och experimenterade här hemma med oljepastell och akvarellfärg. Först ritade jag ansikten med svart oljepastell, utan att titta på papperet. Sedan förstärkte jag vissa linjer, och fyllde i ögonen (som bara var runda ringar från början) för att blicken skulle bli tydlig. Och så på med akvarellfärg på det. Hur kul som helst, och precis en sådan övning som kan få åtminstone mig att släppa loss lite när jag har kört fast.

Idag ska jag släppa loss inne på högskolan igen. Det är dags för årets första träff på bildpedagogiken, och jag ser fram emot en innehållsrik och intressant helg. Jag hoppas årets grupp är lika trevlig som förra årets.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vilka inspirerande bilder!

Jag blir sugen på att måla :)

Trevlig helg!

Elin sa...

Kul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...