2 augusti 2013

Ska det här aldrig bli färdigt?


Nu känner jag mig lite trött på att renovera. Det känns som om vi har hållit på i en evighet, och jag har målat alla tänkbara ytor ett flertal gånger. Sonia är också otålig. I morse hittade jag henne på madrassen i våningssängen där hon låg och filosoferade efter att ha vaknat inne hos storasyster. Hon tycker inte att vi jobbar tillräckligt hårt. Skruttungen.


Igår fixade jag hörnlister, målade sängen ett varv till, målade byrån med grundfärg och sedan turkos färg, skruvade ihop sänglådor, skrivbord och målade golvlister.

Egentligen hade vi tänkt göra ett långt skrivbord av en köksbänkskiva, men jag är så nöjd med rullbordet vi köpte istället. Det är mer flexibelt, och  benen passar så bra ihop med tapeten.


Idag kommer en murare hit för att putsa murstocken. Han var här och förberedde igår kväll genom att sätta upp skyddspapper på vägg och golv.

Det som är kvar att göra är:
- Måla byrån en gång till
- Skruva ihop garderoben
- Köpa en till madrass att ha i överslafen (vi hade en gammal som passade till sängen nertill)
- Fixa två stolar till skrivbordet - antingen köpa eller måla gamla...
- Ta hit en elektriker som kan fixa eluttag i tak och vägg
- Köpa lite småförvaring att ha prylar i
- Sy kuddar
- Plocka in alla Sonias prylar och kläder

Hinner vi det innan måndag tro?

3 kommentarer:

linda sa...

Ja!
Ni verkar ju ha ett hejdundrans tempo, i allafall med tanke på sommarvädret (och när man följer er så här på avstånd)!
Det är ju inte en liten remake ni gör med typ nya tapeter bara...

Hoppas på ett litet inredningsinlägg med många bilder när det är klart!
Det verkar som ni är bra på att blanda gammalt och nytt, du vet väl att det ger den perfekta personliga stilen ;)

Elin sa...

Det kommer bilder på rummet när det är färdigt - eller åtminstone nästan färdigt. Det allra sista piffet kommer nog att ta ett tag.

Vi har köpt en hel del Ikea-möbler till det här rummet. Egentligen skulle jag vilja leta mer på loppis, men det tar ju så mycket mer tid. Man vet aldrig vad man hittar. Och Ikea är ändå vansinnigt praktiskt. Två stolar kan jag dock tänka mig att leta reda på. Man vill ju ha det där personliga ;)

Christina sa...

Jag känner igen den där känslan av att allt tar längre tid än vad man räknat med. Helst vill man ju att det ska vara klart innan man börjar ;)
Ska bli kul att se resultatet.
Jag håller på att inreda en klädkammare här hemma.
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...