1 augusti 2013

Fast den här gillar jag inte


Igår skrev jag om att jag hittat nya favoritfärger via Flora Bowleys e-kurs. Hon tipsade även om annat material och allt har jag inte gillat. Hon använder bland annat "skumgummipenslar" (jag vet inte vad det kallas riktigt) när hon gör sina målningar, och jag köpte några större platta och några mindre runda. De runda är ganska roliga för man kan göra prickar med dem, men de platta? Jag förstår inte vitsen med dem. Eller så är jag för hårdhänt. De spricker på en gång eftersom det är en lite hårdare plastbit inuti som slutar just där den går av. Nej, tacka vet jag grova borstpenslar som tål lite tuffa tag.

4 kommentarer:

Madde sa...

Jag är helt på din sida. De runda har jag emelleanåt till små,textiltryck med plast- eller papperschabloner.

Elin sa...

Det är sant - de passar till schabloner också.

ingridp sa...

Tack för tips om Golden.
Jag tycker att de skumgummipenslar som jag köpt i färgbutik håller bättre. Använder dem mest till att stryka ut lim med. Behöver du svartvita tyger till kuddar? Har gott om olika mönster, delar gärna med mig om du vill ha.

Elin sa...

Ingrid: Aha, så det finns bättre kvalitet på skumpenslar. Det ska jag komma ihåg om jag behöver en någon gång.

Tack för erbjudandet om svartvita tyger - du är så snäll! - men just svartvita kuddar har vi (hon får "ärva" flera från storasyster) och jag har köpt tygfärg så vi ska göra lite färgglada kuddar också. När jag får tid :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...