31 juli 2013

Favoritfärger i ny webbutik


Förra sommaren köpte jag mina första flaskor med Goldens flytande akrylfärg. Jag hade hört talas om färgerna på e-kursen Bloom True med Flora Bowley och de andra deltagarna på kursen tyckte att de var överlägsna alla andra märken. Från början måste jag säga att jag  var lite tveksam. Jag tyckte inte riktigt att de passade mitt sätt att måla. De var så väldigt starka i färgerna och kunde lätt ta över en hel målning. Kanske berodde det på att jag valt ganska starka färger på de små flaskor jag köpt, men mest av allt handlade det nog om ovana.

Idag vill jag inte vara utan Goldenfärgerna (Då menar jag den flytande sorten. Jag har provat de tjockare färgerna också, men de skiljer sig inte särskilt från mina andra färger.) och det som jag från början tyckte var ett problem är nu en fördel. En liten droppe färg kan färga in en stor yta på en målning, men samtidigt är den så transparent att den underliggande målningen syns tydligt. Det är väldigt användbart. Och kul!

Mitt tidigare problem med att få tag på flaskorna (Jag har skrivit om mina inköpsresor här och här.) verkar nu ha försvunnit. Jag har hittat en ny webshop som har hela sortimentet av flytande färger i alla storlekar. Jag gjorde en provbeställning av mina favoritfärger och det gick väldigt smidigt. Nu längtar jag bara efter lite målartid så jag kan prova dem också.

2 kommentarer:

Mika sa...

Vilket bra tips! Jag tror jag har provat dom flesta akryl märken som finns men hela tiden tyckt att dom är så kulörlösa om jag jämför med olja. Jag ska genast beställa hem några jag med!

Elin sa...

Ja, jag hoppas du gillar dem. Jag tycker ju att Liquitex och Winsor Newtons färger av konstnärskvalitet är bra också, men det är två olika saker. De här är mer transparenta, och laserande. Jätteroliga att jobba med.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...