30 juli 2013

Möbler, skruvhål och kvistar


Så är den då ihopskruvad. Lilltjejens efterlängtade våningssäng. Själv tycker jag de är ganska opraktiska och svårbäddade, men det var hennes största önskan och i ett svagt ögonblick råkade jag visst lova att hon skulle få en i sitt nya rum. Vi köpte den billigaste varianten på Ikea och eftersom jag visserligen gillar trä, men ogillar furugult så ska den naturligtvis målas. Jag föreslog grönt, turkost eller kanske knallgult, men Sonia vill att den ska vara vit. Suck. Okej då. (Vi har en byrå som ska målas också, men där kommer vitt inte att vara ett alternativ.)


Jag tillhör dem som tycker att det är riktigt roligt att skruva ihop Ikeamöbler. Jag har aldrig varit med om att skruvar saknats eller att någonting inte stämmer. Förrän nu. Det fattades ett skruvhål. Inga större problem, det var bara att borra upp ett nytt, men om jag inte hade haft en borrmaskin hade jag blivit lite irriterad. (Och nej, jag hade inte satt brädan fel på något sätt - jag dubbelkollade allt!)


När sängen väl stod där så var det dags för det allra tråkigaste. Kvistlacka. Supertrist men nödvändigt om man inte vill ha gulprickiga möbler. Och det vill jag inte. (Det räcker med ett helt tak i hallen som vi målade för länge sedan innan vi hade lärt oss läxan...)

Bäst att sätta igång igen så jag blir färdig någon gång...

3 kommentarer:

Linda sa...

(Ursäkta den dubbla kommentaren förut)

Men tänk på att man kan bädda med mycket färg i en vit säng i alla fall!
Jag har tänkt måla Joels spjälsäng, men känner lite att jag ångrar att jag börjat slipa bort den vita färgen. Visserligen var den sliten, men finns det något mer oinspirerande än att måla något i samma färg igen efter allt arbete?

Linda sa...

Och just det! Ett tips. Se till att köpa en våningssäng till någon mer utav dina tjejer. När jag bodde hemma hade jag och min bonussyster varsin loftsäng och varje gång det var dags att bädda rent tävlade vi om vem som hann först. Annars skulle jag aldrig bäddat...

Elin sa...

Bra tips med bäddningstävling :) Jag tror att just det kommer att bli ett problem. Och du har rätt i att vi kan bädda med mycket färg. Jag vet ju egentligen att det ändå blir mycket färg när hon plockar in sina saker. Då kan det vara bra med en ganska lugn grund.

Måla spjälsäng låter riktigt jobbigt, alla dessa spjälor och i samma färg. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt med pinnstolar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...