5 augusti 2013

När det är nästan färdigt tar jag en paus



Hela gårdagen spenderade jag i Sonias rum och försökte göra färdigt så mycket som möjligt. Jag hann en hel del. Jag...

...skruvade ihop garderoben och flyttade in alla kläder
...hittade farmors gamla jordglob i källaren som passade perfekt till den turkosa byrån
...skruvade upp våra gamla hyllor och några anslagstavlor med hönsnät som jag gjort av loppisfyndade ramar
...flyttade stegen på sängen eftersom jag satt den på fel sida tidigare
...fyllde på med lego i en sänglåda
...hittade en stor glasburk som Sonia kan ha sina studsbollar i (vi hittade bara två i röran...)
...målade lite på byrån igen och skruvade dit knopparna. Jag hade tänkt måla dem också, men gillade dem trärena så de får vara så ett tag.
...plockade upp en gammal Ikealampa som hon fick ha över skrivbordet
...bäddade sängen
...rullade ut Miras matta som hon inte vill ha längre
...hjälpte Sonia att ställa upp sin (superviktiga) pokalsamling där endast två är hennes egna, resten har hon fått från storasyster

Nu tar jag en liten paus från renoveringen. Jag ska försöka att inte göra ett jota där uppe utan istället fokusera på mina tavlor och utställningen i höst. Det är första jobbveckan för Peter och småtjejerna är på fritids så jag har lite tid på mig innan mitt skoljobb börjar nästa vecka.

Nu är det dags att sätta igång.

7 kommentarer:

Madde sa...

Snyggt! Jag har skickat en bokprats-utmaning till dig på min blogg, ta tag i den om du får lust.

Christina sa...

Vad du har varit flitig! Och snyggt blev det, som bara den!

Men hur gör man anslagstavlor med hönsnät? Det får du gärna förklara i något inlägg eller visa närbild så kan man kanske klura ut det själv :)

Himla turkos färg!
Ha det gott! Kram Christina

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Superfint blev det, hoppas hon håller det sådär städat o fint också..;-)
Lycka till med målningen idag!

Elin sa...

Madde: Såg det. Kul! Gör nog det i morgon om mitt internet funkar bättre. Just nu är det så segt :(

Christina: Jag har nog skrivit om det för något år sedan (försökte hitta inlägget men med så segt internet gick det inte bra). Hursomhelst har jag bara köpt ramar och häftat fast hönsnät på baksidan, och så sätter jag fast saker med vanliga träklädnypor.

Helena: Jag tvivlar på att det kommer att vara städat ;)

Mika sa...

Så fint! Lyckliga du som får hjälpa din dotter med inredningen. Mina säger blankt nej och den enda som får hjälpa dom är tjejen i Bolibompa programmet "fixa rummet".

Suck!

;)

Elin sa...

Ha,ha - ja, än så länge får jag hjälpa dem, fast de skulle nog hellre ta hjälp från Bolibompa!

ingridp sa...

Gissar att Sonia är glad nu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...