26 april 2013

Kol är min favorit


Efter att ha gjort över hundra ansikten det här året, med olika pennor och tekniker, så inser jag att kol är min absoluta favorit. Och det ska vara den där riktigt mjuka billiga sorten som man använder för att skissa på duk med innan man börjar med sin oljemålning. Den som nästan går att blåsa bort. Jag har några andra varianter av kolkritor också, som är hårdare och mer svårsuddade, men de är inte lika roliga. Tycker jag.

I morse hann jag med de här tre ansiktena som är gjorda med just sådan mjuk ritkol. Snabbt och lite kladdigt - men roligt.

Nu ska jag bege mig till Gävle för den näst sista kursträffen på bildpedagogikkursen (kan det verkligen vara sant?). Vi ska jobba tillsammans med konstpedagogerna i någon form av uppgift. Det blir säkert roligt som vanligt. Är ni intresserad av att se vad vi gör så brukar jag lägga ut en hel del bilder på instagram, elin_folkesson heter jag där.

2 kommentarer:

iHanna sa...

Fina! Dem gillar jag mycket, och jag håller med. Kol är roligt - och kladdikladdigt!

Elin sa...

Tack, tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...