27 april 2013

En dag på länsmuseet

En av tavlorna som fick vara med i vår berättelse (kommer inte ihåg vem som gjort den just nu...)

Det finns så mycket roligt man kan göra! Igår var vi några timmar på länsmuseet tillsammans med tio blivande konstpedagoger. De hade hittat på övningar till oss där vi skulle hitta på livshistorier kring olika konstverk, hitta verk på temat lycka och fundera över en konsttävling där ett utvalt verk kommit tvåa. Det låter kanske konstigt, men var fantastiskt roligt. Synd att den skola jag jobbar på ligger så lång från museet, annars skulle jag vara där varje dag. 

2 kommentarer:

Mona sa...

Hej! Jag jobbade med exakt samma bild! kosntigt när det finns ett helt museum att välja på!! :)

Elin sa...

Ja, och det finns så många fina tavlor där. Jag önskar att jag jobbade lite närmare.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...